lørdag 2. januar 2010

På pinnene nå- Alonger


Har meldt meg på denne alongen på Hobbyboden. Første oppgave var lue. Mannen min er den heldige som skal få lue nå. Skal strikke Tripp Trapp lue i grått vamsegarn.( var visst flere som skulle strikke denne luen)



Har også meldt meg på å skulle strikke 52 par med sokker,så får vi se hvor mange par jeg klarer :) Har begynt på et par i online på pinne 3.



Strikker på en tunika/ kjole til meg selv på pinne 2,5 og det går veldig sent. Får ha dette å strikke på innimellom.


Har strikket en lue som også kan brukes som skjerf til niesen min.Hun har ønsket seg en sånn lenge.Hadde ikke noen oppskrift men satte i gang, den skulle egentlig ha vært en julegave men ble desverre ikke ferdig. Den mangler fortsatt en dusk. Strikket i smart garn.
Håper hun blir fornøyd.

3 kommentarer:

  1. Her er det ingen ting å si på ambisjonene, i hvert fall! ;D

    Så lekker det røde lueskjerfet er! Jeg har strikket 3 tripptrappluer før jul, de er kjempegode! Mine er strikket i dobbelt babygarn, og er kjempemyke og lune.

    Ha en koselig strikkedag!

    SvarSlett
  2. Så mye fine strikkerier. Jeg strikket tripp trapp luen til min far til jul og den ble veldig godt motatt :) Utrolig fin den røde luen. Lykke til med alongene i 2010, og tunikaen blir nok lekker når den blir ferdig :)

    SvarSlett
  3. Fortsatt godt nyttår, Grethe! og takk for hyggelig besøk på bloggen min! Det er jammen litt av et opplegg du har på strikkefronten, men ei dame som har blitt 50 (grattis :D), må vel ha bittelitt å holde fingrene i;D Ser ut som vi har strikket nesten like gensere til barnebarn etter Strikk i ørska. Klem

    SvarSlett